admin
|
|
« : Pa¼dziernik 17, 2011, 10:28:29 » |
|
Podstawow± cech± pêtli repeat ..until jest to, ¿e przynajmniej raz musi zostaæ wykonania. W porównaniu z pêtl± for... nale¿y zadeklarowaæ warunek wyj¶cia z pêtli.
Przyk³ad deklaracji pêtli repeat ... until..... Wyra¿enie stoj±ce za s³owem until decyduje o wyj¶ciu z pêtli. Je¿eli wyra¿enie to jest spe³nione program opuszcza pêtlê.
program rurka; uses crt,dos; var x,y,a,c:integer; begin x:=0; clrscr; repeat x:=x+1; writeln(x); until x>=10; readkey; end.
Program powinien wy¶wietliæ liczby od 1 do 10;
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #1 : Pa¼dziernik 22, 2011, 08:37:44 » |
|
Przyk³ad 2. Napisaæ program który korzystaj±c z pêtli Repeat...until wy¶wietli piêæ razy literê B.
program adam; uses crt,dos; var x: integer; begin clrscr; x:=0; repeat x:=x+1; writeln('B'); until x>=5; readkey; end.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #2 : Pa¼dziernik 22, 2011, 08:42:30 » |
|
Przyk³ad 3. Napisaæ program który poprosi o podanie liczby, nastêpnie wy¶wietli napis RYSIO tyle razy jak± liczbê wprowadzono. Wykorzystaæ pêtelê repeat until.
program adam; uses crt,dos; var x,y: integer; begin clrscr; x:=0; write('Podaj ile razy mam wyswietlic napis Rysio ');readln(y); repeat x:=x+1; writeln('Rysio'); until x>=y; readkey; end.
|
|
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 22, 2011, 09:15:20 wys³ane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #3 : Pa¼dziernik 22, 2011, 09:17:31 » |
|
Przyk³ad 4. Proszê napisaæ program który wy¶wietla kolejne napisy Treme-Morele tak d³ugo dopóki nie zostanie wci¶niêty jaki¶ klawisz.(Korzystaæ z pêtli repeat until).
program adam; uses crt,dos; var x,y: integer; begin clrscr; repeat x:=x+1; write('Trelemorele '); delay(10); until keypressed; readkey;
end.
Polecenie keypressed - system czeka na naci¶niecie dowolnego klawisza.
|
|
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 22, 2011, 09:41:24 wys³ane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #4 : Pa¼dziernik 22, 2011, 09:43:12 » |
|
Przyk³ad 5. Proszê napisaæ program który prosi o podanie litery. Pytanie jest powtarzane tak d³ugo dopóki nie zostanie wprowadzona litera "A".
program adam; uses crt,dos; var x: char; begin clrscr; repeat write('POdaj litere: '); readln(x); until x='A'; end.
|
|
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 22, 2011, 10:17:11 wys³ane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #5 : Pa¼dziernik 22, 2011, 10:32:01 » |
|
Przyk³ad 6. Napisaæ program który prosi o podanie numeru PIN. Po trzykrotnym b³ednym podaniu numeru PIN, program zawiesza siê wy¶wietlaj±c komunikat "BLOKADA".
program Max; uses crt, dos; var x,y:integer; begin clrscr; x:=0; repeat if(x=3)then repeat begin gotoxy(10,10); write('BLOKADA!!!!');end;until 1=2; write('Podaj kod kod PIN: ');readln(y); x:=x+1; until y=1234; end.
|
|
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 22, 2011, 10:37:26 wys³ane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #6 : Pa¼dziernik 24, 2011, 07:37:16 » |
|
Przyk³ad 7 Proszê napisaæ program prosz±cy o podanie trzech liczb ca³kowitych. Nastêpnie wy¶wietlaj±cy wszystkie liczby z przedzia³u <a..b> podzielne przez liczbê c.
program Viola; uses crt,dos; var a,b,c:integer; begin clrscr; write('Podaj pierwsza liczbe: ');readln(a); write('Podaj pierwsza liczbe: ');readln(b); write('Podaj pierwsza liczbe: ');readln(c);
repeat if((a mod c)=0) then write(a); a:=a+1; until a=b+1; readkey; end.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|