Darmowe Forum
Grudzieñ 21, 2024, 17:38:54 *
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.
Czy dotar³ do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum zosta³o uruchomione!
 
   Strona g³ówna   Pomoc Zaloguj siê Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor W±tek: Pêtla do {...} while  (Przeczytany 5531 razy)
admin
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 821


Email
« : Pa¼dziernik 12, 2011, 09:25:20 »

Pêtla do {....} while (warunek).
Pêtla przypomina dzia³aniem pêtle znan± z Pascala "repeat until  "

Przyk³ad 1 (Piotra Z.)

#include <cstdlib>
#include <iostream>

using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{//program który wy¶wietla kolejno liczby od 0 do 2
int a,b=0;
do {cout<<"Kolejna liczba= "<<b<<endl;
b++;}
while(b<=2);

    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 12, 2011, 10:29:53 wys³ane przez admin » Zapisane
admin
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 821


Email
« Odpowiedz #1 : Pa¼dziernik 19, 2011, 09:17:18 »

Przyk³ad 2. Proszê napisaæ program który prosi o podanie dwóch liczb. Nastêpnie wy¶wietla kolejne liczby od podanej mniejszej liczby do wiêkszej. Kod ma zawieraæ pêtlê do {} while().

#include <cstdlib>
#include <iostream>

using namespace std;
int main(int argc, char *argv[])
{int a,b;
cout<<"Podaj pierwsza liczbe: ";cin>>a;
cout<<"Podaj druga liczbe: ";cin>>b;
int c,d;     //c-liczba od której bêdzie wy¶wietlane,
              //d- liczba do której bêdzie wy¶wietlane
if(a<b){c=a;d=b;} else {c=b;d=a;}
do {cout<<c<<endl;c++;}while(c<=d);
    cout<<endl;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 19, 2011, 09:29:32 wys³ane przez admin » Zapisane
admin
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 821


Email
« Odpowiedz #2 : Pa¼dziernik 19, 2011, 10:01:13 »

Przyk³ad 3. Zmodyfikowaæ program z zadania 2 , tak aby konieczna by³a deklaracja tylko 3 zmiennych :a,b,c.

#include <cstdlib>
#include <iostream>

using namespace std;
int main(int argc, char *argv[])
{int a,b;
cout<<"Podaj pierwsza liczbe: ";cin>>a;
cout<<"Podaj pierwsza liczbe: ";cin>>b;
int c;//c-liczba od której bêdzie wy¶wietlane,

if(a<b){a=a;b=b;} else {c=a;a=b;b=c;}
do {cout<<a<<endl;a++;}while(a<=b);
    cout<<endl;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 19, 2011, 10:08:58 wys³ane przez admin » Zapisane
admin
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 821


Email
« Odpowiedz #3 : Pa¼dziernik 26, 2011, 07:30:41 »

Przyk³ad 4. Proszê napisaæ program który pyta: "Czy lubisz obiady w naszym bufecie?". Je¿eli respondent odpowie n lub N wtedy program pyta ponownie tak d³ugo dok±d nie wprowadzona zostanie litera T lub t.

#include <cstdlib>
#include <iostream>

using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{char z;
do
{cout<<"Czy lubisz obiady w naszym bufecie? "; cin>>z;}
while((z=='N')||(z=='n'));
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}
Zapisane
admin
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 821


Email
« Odpowiedz #4 : Pa¼dziernik 26, 2011, 08:15:56 »

Przyk³ad 5. Proszê napisaæ program który prosi o podanie s³owa, do chwili kiedy wprowadzone s³owo zawiera 5 znaków. Nastêpnie wy¶wietla je na ekranie. Program wykonaæ korzytaj±c z pêtli do ...  while

#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include<string>
using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{string z;
int a;
do
{
cout<<"Podaj slowo: "; cin>>z;
  a=z.size();}
while(a!=5);
cout<<"podales slowo: "<<z;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 26, 2011, 08:31:29 wys³ane przez admin » Zapisane
admin
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 821


Email
« Odpowiedz #5 : Pa¼dziernik 26, 2011, 09:11:09 »

Przyk³ad 6. Program prosi o podanie imienia. Nastêpnie sprawdza czy wprowadzone imie jest mêskie czy ¿eñskie. Je¿eli wprowadzono imiê ¿eñskie jest ono wy¶wietlane w odwrotnej kolejno¶ci. Imie mêskie wy¶wietlane jest poprawnie.  Wykorzystaæ pêtle do ...while(). Program pyta tak d³ugo do kiedy nie zostanie podane imie mêskie.

#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include<string>
using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{string z;
int a;
do
{cout<<endl<<"Podaj imie: "; cin>>z;
a=z.size();
if(z[a-1]=='a'){for(int c=a-1;c>=0;c--){cout<<z[c];}}
else {for(int c=0;c<a;c++){cout<<z[c];}}
  }
while(z[a-1]=='a');
    cout<<endl;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}

Wersja dla Patryka

#include <iostream>
#include<string>
using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{string z; //zmienna w której bêdzie przechowywane imie
int a; // dlugo¶æ wprowadzonego s³owa
do
{cout<<endl<<"Podaj imie: "; cin>>z; //wczytanie imienia
a=z.size(); // ile znaków w imieniu
if(z[a-1]=='a') //sprawdzenie czy ostatni znak to a
{for(int c=a-1;c>=0;c--){cout<<z[c];}}// wyswietlanie imienia odwrotnie imienia
else {for(int c=0;c<a;c++){cout<<z[c];}}// wyswietlanie imienia znak po znaku
  }
while(z[a-1]=='a');
    cout<<endl;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}


« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 26, 2011, 09:41:28 wys³ane przez admin » Zapisane
admin
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 821


Email
« Odpowiedz #6 : Listopad 02, 2011, 12:00:14 »

Pêtla while - pracuje podobnie jak pêtla for.
To znaczy je¿eli niespe³niony jest warunek w nawiasach okr±g³ych to program nie wchodzi do ¶rodka pêtli.
Sk³adnia: while(warunek){ tutaj wpisujemy to co ma wykonaæ pêtla}

Przyk³ad pêtli wy¶wietlaj±cej liczby od 1 do 10.
int x=1;
while (x<=10){cout<<x;x++;}



Program który prosi o podanie liczby. Nastêpnie wy¶wietla tyle gwiazdek jak± liczbê wprowadzono.
#include <cstdlib>
#include <iostream>

using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{int x=1,y;
    cout<<"podaj ile gwiazdek mam wyswietlic program: "; cin>>y;
while(x<=y){cout<<"*";x++;}
    cout<<endl;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 12:06:22 wys³ane przez admin » Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

mylittlepony polski-serwer-rpg zlotasiodemka blackmoon proskills