admin
|
|
« : Wrzesieñ 28, 2011, 11:19:29 » |
|
Sk³adnia pêtli for wygl±da nastêpuj±co: for(1; 2; 3;){.....}
1- miejsce oznacza ustawienie warto¶ci pocz±tkowej licznika petli,(tutaj pêtla wchodzi tylko raz na pocz±tku dzia³ania).
2 - to warunek wej¶cia do pêtli, je¿eli jest true to wchodzimy do pêtli (sprawdzany przy ka¿dym obrocie pêtli.
3 - warunek realizowany przy wyj¶ciu z pêtli.
Przyk³ad : #include <cstdlib> #include <iostream>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int a,b,c,d; cout<<"Podaj liczbe: ";cin>>a; for(int b=1;b<a;b++){cout<<b<<endl;}
cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 28, 2011, 11:21:10 wys³ane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #1 : Wrzesieñ 28, 2011, 11:28:02 » |
|
Przyk³ad 1. Napisaæ program który wy¶wietli liczby od 0 do 10.
#include <cstdlib> #include <iostream>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int a,b,c,d;
for(int b=1;b<=10;b++){cout<<b<<endl;}
cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 28, 2011, 11:50:43 wys³ane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #2 : Pa¼dziernik 05, 2011, 08:16:51 » |
|
Przyk³ad 2. Napisaæ program który wy¶wietli co druga liczbê z przedzia³u liczb <1..20>.
#include <cstdlib> #include <iostream>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int x; for(x=1;x<=20;x+=2){cout<<x<<endl;}
system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 05, 2011, 08:43:13 wys³ane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #3 : Pa¼dziernik 05, 2011, 08:47:04 » |
|
Przyk³ad 3. Napisaæ program który prosi o podanie liczby ca³kowitej. Nastêpnie wy¶wietla literê A tyle razy jak± wprowadzono warto¶æ liczby. Czyli jak podano liczê 5 , to wy¶wietla 5 razy literê A.
#include <cstdlib> #include <iostream>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int x,b; cout<<"Podaj ile razy wyswietliæ litere A: "; cin>>b; for(x=1;x<=b;x++){cout<<"A"<<endl;}
system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 05, 2011, 09:05:17 wys³ane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #4 : Pa¼dziernik 05, 2011, 09:48:44 » |
|
Przyk³ad 4. Napisaæ program który prosi o podanie liczby dodatniej. Po wprowadzeniu liczby wy¶wietla liczby od 1 do wprowadzonej liczby. Np. po wprowadzeniu liczby 3 wy¶wietlane s± liczby 1,2,3.
#include <cstdlib> #include <iostream>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int x,b; cout<<"Podaj liczbe: "; cin>>b; for(x=1;x<=b;x++){cout<<x<<endl;}
system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 05, 2011, 10:27:03 wys³ane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #5 : Pa¼dziernik 05, 2011, 10:35:21 » |
|
Przyk³ad 5. Proszê napisaæ prosi o podanie imienia. Nastêpnie wy¶wietla imiê litera po literze w uk³adzie pionowym. np. A d a m .
#include <cstdlib> #include <iostream> #include<string> using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int a,b; string imie; cout<<"Podaj imie: "; cin>>imie; b=imie.size(); for(a=0;a<b;a++){cout<<imie[a]<<endl;} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 05, 2011, 11:23:57 wys³ane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #6 : Pa¼dziernik 05, 2011, 11:45:10 » |
|
Przyk³ad 6. Proszê napisaæ prosi o podanie imienia. Nastêpnie wy¶wietla imiê litera po literze w odwrotnej kolejno¶ci w uk³adzie pionowym. m a d A
#include <cstdlib> #include <iostream> #include<string> using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int a,b; string imie; cout<<"Podaj imie: "; cin>>imie; b=imie.size(); for(a=b-1;a>=0;a--){cout<<imie[a]<<endl;} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 05, 2011, 12:03:34 wys³ane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #7 : Pa¼dziernik 07, 2011, 10:09:13 » |
|
Przyk³ad 7. Napisz program który prosi o podanie imienia nastêpnie oblicza ile razy w imieniu powtarza siê litera 'a';
#include <cstdlib> #include <iostream> #include<string> using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) { int a; string b; cout<<"podaj dowolny wyraz dobry cz³owieku: "; cin>>b; cout<<endl; a=b.size();//a- ile znaków z stringu b; int c; //zmienna w której bêdzie liczba liter a c=0; for(int d=0;d<a;d++){ if(b[d]=='a'){c++;};}
cout<<endl<<"Liczba znakow a w slowie "<<b<<" = "<<c<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 07, 2011, 10:46:41 wys³ane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #8 : Pa¼dziernik 07, 2011, 12:16:16 » |
|
Przyk³ad 8. Napisaæ program który prosi o podanie dwóch wyrazów i sprawdza który z nich zawiera wiêcej liter a.
#include <cstdlib> #include <iostream> #include<string> using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int a,b,aa=0,aaa=0; string c,d; cout<<"Podaj pierwsze imie: ";cin>>c;a=c.size(); cout<<endl<<"Podaj drugie imie: ";cin>>d;b=d.size(); for(int e=0;e<a;e++){ if(c[e]=='a'){aa++;}} for(int e=0;e<b;e++){ if(d[e]=='a'){aaa++;}} if(aa>aaa){cout<<endl<<"Najwiecej liter a posiada imie: "<<c<<" = "<<aa;}else if(aa<aaa){cout<<endl<<"Najwiecej liter a posiada imie: "<<d<<" = "<<aaa;}else { cout<<endl<<"Imiona posiadaj± równa liczbe liter a "<<endl;} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 12, 2011, 11:05:04 wys³ane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #9 : Pa¼dziernik 07, 2011, 12:17:45 » |
|
Przyk³ad 9. Napisaæ program który prosi o podanie litery która ma byæ sprawdzana. Nastêpnie prosi o podanie s³owa. Wy¶wietla ile razy w podanym s³owie wystêpuje podana litera.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #10 : Pa¼dziernik 07, 2011, 12:19:38 » |
|
Zadanie 10. Napisaæ program który prosi o podanie liczby tak d³ugo dopóki wprowadzona zostanie liczba podzielna przez 3.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #11 : Pa¼dziernik 07, 2011, 12:24:12 » |
|
Przyk³ad 11. Napisaæ program który prosi o podanie dwóch liczb ca³kowitych a i b. Wy¶wietla a liter Z w b wierszach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #12 : Listopad 02, 2011, 08:28:44 » |
|
Przyk³ad 12. Napisaæ program który na ekranie wy¶wietli kwadrat sk³adaj±cy siê z 9 gwiazdek. .
#include <cstdlib> #include <iostream>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int x,y; for(x=1;x<=3;x++){ cout<<endl; for(y=1;y<=3;y++){cout.width(2);cout<<"*";}} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 09:17:20 wys³ane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #13 : Listopad 02, 2011, 09:18:02 » |
|
Przyk³ad 13. Napisaæ program który na ekranie wy¶wietli kwadrat sk³adaj±cy siê z 9 elementów. W uk³adzie: *** -** __* .
#include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) {int x,y; for(x=1;x<=3;x++){ cout<<endl; for(y=1;y<=3;y++){if(y>=x){cout.width(2);cout<<"*";} else {cout.width(2);cout<<"-";} }} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 09:20:03 wys³ane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #14 : Listopad 02, 2011, 10:24:18 » |
|
Przyk³ad 14. Narysowaæ pole 10x10 na którym przek±tne bed± znakiem - a pozosta³e pola zape³nione s± znakiem *.
#include <cstdlib> #include <iostream>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int x,y; for(x=1;x<=10;x++){ cout<<endl; for(y=1;y<=10;y++){ if((x==y)||(x==(11-y))){cout.width(2);cout<<"-";} else {cout.width(2);cout<<"*";} } } cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|