Darmowe Forum
Grudzieñ 22, 2024, 09:21:08 *
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.
Czy dotar³ do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum zosta³o uruchomione!
 
   Strona g³ówna   Pomoc Zaloguj siê Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor W±tek: Obiekty w Javie- deklaracja  (Przeczytany 1456 razy)
admin
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 821


Email
« : Maj 25, 2013, 07:25:33 »

Pomimo, ze JS jest jêzykiem zorientowanym obiektowo, nie tworzy siê w nim skryptów wykorzystuj±cych klasy. Mo¿liwe jest deklarowanie obiektów, posiadaj±cych pewne funkcje. Ale brak jest klasycznego dziedziczenia spotykanego w jêzyku C++.
Obiekty w JS deklarowane s± podobnie jak w jêzyku C++. Oczywi¶cie posiadaj± równie¿ konstruktory i destruktory. Dla przypomnienia:
Konstruktor jest to specjalna metoda (funkcja) danej klasy, wywo³ywana podczas tworzenia jej instancji (obiektu). Zadaniem konstruktora jest zainicjowanie obiektu( czyli nadanie warto¶ci pocz±tkowych lub tylko rezerwacja pamiêci na obiekt), a w niektórych jêzykach programowania tak¿e utworzenie obiektu. Nazwa konstruktora jest taka sama jak nazwa klasy.


Przyk³ad1. Deklaracja obiektu samochód.


<body>

<script>
var samochod=new Object();
samochod.marka="Volvo";
samochod.model="V70";
samochod.rok=2010;
samochod.kolor="blue";

document.write(" Dane pojazdu: "+samochod.marka + " model: "+samochod.model+"  rok produkcji: " + samochod.rok);
</script>


Zadeklarowano obiekt samochód i wprowadzono w³a¶ciwo¶ci tego obiektu. Nastêpnie wy¶wietlono niektóre z nich.
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2013, 08:04:40 wys³ane przez admin » Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

gang-nd articz zlotasiodemka shaggydogss spw