Darmowe Forum
Grudzieñ 30, 2024, 17:59:23
Witamy,
Go¶æ
.
Zaloguj siê
lub
zarejestruj
.
Czy dotar³ do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzieñ
1 Tydzieñ
1 Miesi±c
Zawsze
Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci
: Forum zosta³o uruchomione!
Strona g³ówna
Pomoc
Zaloguj siê
Rejestracja
Darmowe Forum
>
C+++
>
A Kuba powiedzia³
>
Instrukcje preprocesora
Strony: [
1
]
« poprzedni
nastêpny »
Drukuj
Autor
W±tek: Instrukcje preprocesora (Przeczytany 1728 razy)
admin
Administrator
Ekspert
Wiadomo¶ci: 821
Instrukcje preprocesora
«
:
Grudzieñ 19, 2012, 08:23:42 »
Preprocesor to program przetwarzaj±cy kod ¼ród³owy jeszcze przed rozpoczêciem kompilacji.
Instrukcje preprocesora nazywane s± dyrektywami. Wszystkie dyrektywy preprocesora rozpoczynaj± siê od znaku #. Znak # sygnalizuje, ¿e nast±pi po nim dyrektywa preprocesora. Dyrektywy wstawiamy na samym pocz±tku kodu programu.
Przyk³adem dyrektywy jest #include , pozwalaj±ca na do³±czenie do kodu ¼ród³owego kodu z innych plików ¼ród³owych.
Inna dyrektyw± jest dyrektywa #define, okre¶laj±ca sta³e warto¶ci dostêpne w programie: #define adam 4321
od tej chwili identyfikator adam oznacza sta³± o warto¶ci 4321. Takie postêpowanie ma niew±tpliwe zalety, kolejne wersje programu przy zmianie sta³ej adam wymagaj± tylko zmiany warto¶ci przy dyrektywie include.
Dyrektywa #define nakazuje preprocesorowi zast±piæ ka¿de wyst±pienie ci±gu znaków innym ci±giem znaków. Pierwszy , zastêpowany ci±g znaków (adam) spe³nia rolê makronazwy, drugi jest makrorozwiniêciem (macro body).
Zadanie 1. Przyk³ad deklaracji makroinstrukcji adam i suma.
#include <cstdlib>
#include <iostream>
#define adam 4321;
#define suma (23+2)
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[])
{ cout<<suma;
cout<<adam;
system("PAUSE");
return EXIT_SUCCESS;
}
Makro instrukcja rozwijana przez preprocesor mo¿e dzia³aæ podobnie do funkcji - pobieraæ argumenty i zwracaæ warto¶æ uzyskan± w wyniku przetwarzania danych . Uwaga, wa¿n± rolê spe³niaj± nawiasy okr±g³e !!!!!
Zapisane
Strony: [
1
]
Drukuj
« poprzedni
nastêpny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Zadanie C++ lutego -Agnieszka
-----------------------------
=> Nowy dzia³
=> Zadanie
-----------------------------
E14
-----------------------------
=> DIV
=> Java Script
=> php
-----------------------------
Dla Magdy i Wojtka
-----------------------------
=> Liczby dwójkowe
-----------------------------
Przyk³ady stron internetowych
-----------------------------
=> Strona zbudowana z tabelek
-----------------------------
Podstawy PHP
-----------------------------
=> Przesy³anie danych z formularza php
=> Pêtle w php
-----------------------------
Java Script
-----------------------------
=> Java Script
-----------------------------
C++ Nowe rozdanie
-----------------------------
=> C++
-----------------------------
Java JDK
-----------------------------
=> Java ale nie Script
-----------------------------
Hyde Park
-----------------------------
=> Informacje
-----------------------------
C+++
-----------------------------
=> A Kuba powiedzia³
-----------------------------
Multimedia
-----------------------------
=> Photoshop
=> Nowy dzia³
=> Java Script
=> Corel
-----------------------------
Html-strony internetowe
-----------------------------
=> Podstawy HTML- ramki/ frames
=> Podstawy HTML- tabelki
-----------------------------
C++
-----------------------------
=> Podstawy C++ cz. I
=> Kompilatory C++
=> Programowanie obiektowe w C++
=> Problem w C++
=> Podstawy
=> C++ po raz pierwszy
-----------------------------
Turbo Pascal
-----------------------------
=> Turbo Pascal semestr II
=> Projekt A¦KA
=> Turbo Pascal semestr I
=> Podstawy Turbo Pascal
£adowanie...
Polityka cookies
Darmowe Fora
|
Darmowe Forum
mylittlepony
blackmoon
spw
polski-serwer-rpg
articz