admin
|
|
« : Wrzesień 28, 2011, 11:19:29 » |
|
SkÂładnia pĂŞtli for wyglÂąda nastĂŞpujÂąco: for(1; 2; 3;){.....}
1- miejsce oznacza ustawienie wartoÂści poczÂątkowej licznika petli,(tutaj pĂŞtla wchodzi tylko raz na poczÂątku dziaÂłania).
2 - to warunek wejÂścia do pĂŞtli, jeÂżeli jest true to wchodzimy do pĂŞtli (sprawdzany przy kaÂżdym obrocie pĂŞtli.
3 - warunek realizowany przy wyjÂściu z pĂŞtli.
PrzykÂład : #include <cstdlib> #include <iostream>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int a,b,c,d; cout<<"Podaj liczbe: ";cin>>a; for(int b=1;b<a;b++){cout<<b<<endl;}
cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2011, 11:21:10 wysłane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #1 : Wrzesień 28, 2011, 11:28:02 » |
|
PrzykÂład 1. NapisaĂŚ program ktĂłry wyÂświetli liczby od 0 do 10.
#include <cstdlib> #include <iostream>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int a,b,c,d;
for(int b=1;b<=10;b++){cout<<b<<endl;}
cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2011, 11:50:43 wysłane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #2 : Październik 05, 2011, 08:16:51 » |
|
PrzykÂład 2. NapisaĂŚ program ktĂłry wyÂświetli co druga liczbĂŞ z przedziaÂłu liczb <1..20>.
#include <cstdlib> #include <iostream>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int x; for(x=1;x<=20;x+=2){cout<<x<<endl;}
system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2011, 08:43:13 wysłane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #3 : Październik 05, 2011, 08:47:04 » |
|
Przyk³ad 3. NapisaÌ program który prosi o podanie liczby ca³kowitej. Nastêpnie wyœwietla literê A tyle razy jak¹ wprowadzono wartoœÌ liczby. Czyli jak podano liczê 5 , to wyœwietla 5 razy literê A.
#include <cstdlib> #include <iostream>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int x,b; cout<<"Podaj ile razy wyswietliĂŚ litere A: "; cin>>b; for(x=1;x<=b;x++){cout<<"A"<<endl;}
system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2011, 09:05:17 wysłane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #4 : Październik 05, 2011, 09:48:44 » |
|
PrzykÂład 4. NapisaĂŚ program ktĂłry prosi o podanie liczby dodatniej. Po wprowadzeniu liczby wyÂświetla liczby od 1 do wprowadzonej liczby. Np. po wprowadzeniu liczby 3 wyÂświetlane sÂą liczby 1,2,3.
#include <cstdlib> #include <iostream>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int x,b; cout<<"Podaj liczbe: "; cin>>b; for(x=1;x<=b;x++){cout<<x<<endl;}
system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2011, 10:27:03 wysłane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #5 : Październik 05, 2011, 10:35:21 » |
|
PrzykÂład 5. ProszĂŞ napisaĂŚ prosi o podanie imienia. NastĂŞpnie wyÂświetla imiĂŞ litera po literze w ukÂładzie pionowym. np. A d a m .
#include <cstdlib> #include <iostream> #include<string> using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int a,b; string imie; cout<<"Podaj imie: "; cin>>imie; b=imie.size(); for(a=0;a<b;a++){cout<<imie[a]<<endl;} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2011, 11:23:57 wysłane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #6 : Październik 05, 2011, 11:45:10 » |
|
PrzykÂład 6. ProszĂŞ napisaĂŚ prosi o podanie imienia. NastĂŞpnie wyÂświetla imiĂŞ litera po literze w odwrotnej kolejnoÂści w ukÂładzie pionowym. m a d A
#include <cstdlib> #include <iostream> #include<string> using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int a,b; string imie; cout<<"Podaj imie: "; cin>>imie; b=imie.size(); for(a=b-1;a>=0;a--){cout<<imie[a]<<endl;} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2011, 12:03:34 wysłane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #7 : Październik 07, 2011, 10:09:13 » |
|
PrzykÂład 7. Napisz program ktĂłry prosi o podanie imienia nastĂŞpnie oblicza ile razy w imieniu powtarza siĂŞ litera 'a';
#include <cstdlib> #include <iostream> #include<string> using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) { int a; string b; cout<<"podaj dowolny wyraz dobry czÂłowieku: "; cin>>b; cout<<endl; a=b.size();//a- ile znakĂłw z stringu b; int c; //zmienna w ktĂłrej bĂŞdzie liczba liter a c=0; for(int d=0;d<a;d++){ if(b[d]=='a'){c++;};}
cout<<endl<<"Liczba znakow a w slowie "<<b<<" = "<<c<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2011, 10:46:41 wysłane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #8 : Październik 07, 2011, 12:16:16 » |
|
PrzykÂład 8. NapisaĂŚ program ktĂłry prosi o podanie dwĂłch wyrazĂłw i sprawdza ktĂłry z nich zawiera wiĂŞcej liter a.
#include <cstdlib> #include <iostream> #include<string> using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int a,b,aa=0,aaa=0; string c,d; cout<<"Podaj pierwsze imie: ";cin>>c;a=c.size(); cout<<endl<<"Podaj drugie imie: ";cin>>d;b=d.size(); for(int e=0;e<a;e++){ if(c[e]=='a'){aa++;}} for(int e=0;e<b;e++){ if(d[e]=='a'){aaa++;}} if(aa>aaa){cout<<endl<<"Najwiecej liter a posiada imie: "<<c<<" = "<<aa;}else if(aa<aaa){cout<<endl<<"Najwiecej liter a posiada imie: "<<d<<" = "<<aaa;}else { cout<<endl<<"Imiona posiadajÂą rĂłwna liczbe liter a "<<endl;} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2011, 11:05:04 wysłane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #9 : Październik 07, 2011, 12:17:45 » |
|
PrzykÂład 9. NapisaĂŚ program ktĂłry prosi o podanie litery ktĂłra ma byĂŚ sprawdzana. NastĂŞpnie prosi o podanie sÂłowa. WyÂświetla ile razy w podanym sÂłowie wystĂŞpuje podana litera.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #10 : Październik 07, 2011, 12:19:38 » |
|
Zadanie 10. NapisaĂŚ program ktĂłry prosi o podanie liczby tak dÂługo dopĂłki wprowadzona zostanie liczba podzielna przez 3.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #11 : Październik 07, 2011, 12:24:12 » |
|
PrzykÂład 11. NapisaĂŚ program ktĂłry prosi o podanie dwĂłch liczb caÂłkowitych a i b. WyÂświetla a liter Z w b wierszach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #12 : Listopad 02, 2011, 08:28:44 » |
|
PrzykÂład 12. NapisaĂŚ program ktĂłry na ekranie wyÂświetli kwadrat skÂładajÂący siĂŞ z 9 gwiazdek. .
#include <cstdlib> #include <iostream>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int x,y; for(x=1;x<=3;x++){ cout<<endl; for(y=1;y<=3;y++){cout.width(2);cout<<"*";}} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 09:17:20 wysłane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #13 : Listopad 02, 2011, 09:18:02 » |
|
PrzykÂład 13. NapisaĂŚ program ktĂłry na ekranie wyÂświetli kwadrat skÂładajÂący siĂŞ z 9 elementĂłw. W ukÂładzie: *** -** __* .
#include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) {int x,y; for(x=1;x<=3;x++){ cout<<endl; for(y=1;y<=3;y++){if(y>=x){cout.width(2);cout<<"*";} else {cout.width(2);cout<<"-";} }} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 09:20:03 wysłane przez admin »
|
Zapisane
|
|
|
|
admin
|
|
« Odpowiedz #14 : Listopad 02, 2011, 10:24:18 » |
|
PrzykÂład 14. NarysowaĂŚ pole 10x10 na ktĂłrym przekÂątne bedÂą znakiem - a pozostaÂłe pola zapeÂłnione sÂą znakiem *.
#include <cstdlib> #include <iostream>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[]) {int x,y; for(x=1;x<=10;x++){ cout<<endl; for(y=1;y<=10;y++){ if((x==y)||(x==(11-y))){cout.width(2);cout<<"-";} else {cout.width(2);cout<<"*";} } } cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; }
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|