Darmowe Forum
Grudzieñ 22, 2024, 12:05:31 *
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.
Czy dotar³ do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum zosta³o uruchomione!
 
   Strona g³ówna   Pomoc Zaloguj siê Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor W±tek: Polecenie length czyli jak policzyæ liczbê znaków  (Przeczytany 6049 razy)
admin
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 821


Email
« : Styczeñ 02, 2012, 11:26:48 »

W pascalu istnieje polecenie obliczaj±ce liczbê znaków w zmiennej typu string (s³owie).
Polecenie to wywo³ywane jest przez s³owo kluczowe length(x);
Je¿eli chcemy policzyæ z ilu znaków sk³ada siê napis który jest w zmiennej s. Nale¿y wpisaæ:
x:=length(s);
Do zmiennej x wpisana zostanie liczba odpowiadaj±ca liczbie znaków s³owa s.


Przyk³ad 1. Napisaæ program który policzy liczbê znaków s³owa wprowadzanego z klawiatury.

program dorota;
uses crt,dos;
var s:string;
x:byte;
begin
clrscr;

write('Podaj dowolne slowo: '); readln(s);
x:=length(s);
write('Slowo ',s,' sklada sie z ',x,' znakow');
readkey;
end.
Zapisane
admin
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 821


Email
« Odpowiedz #1 : Styczeñ 02, 2012, 12:08:02 »

Przyk³ad 2. Proszê napisaæ program który prosi o podanie s³owa, nastêpnie wpisuje podane s³owo litera po literze do tablicy. Na konie wy¶wietla zawarto¶æ tablicy na ekranie.

program dorota;
uses crt,dos;
var s:string;
x,y:byte;
a: array[1..30] of char;
begin
clrscr;

write('Podaj dowolne slowo: '); readln(s);
x:=length(s);
for y:=1 to x do
a[y]:=s[y];
for y:=1 to x do
begin write(a[y],' ');sound(300);delay(100);nosound;
end;

readkey;
end.
Zapisane
admin
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 821


Email
« Odpowiedz #2 : Styczeñ 09, 2012, 08:14:40 »

Przyk³ad 4. Proszê napisaæ program który prosi o podanie wyrazu (s³owa). Nastêpnie wy¶wietla w jednym miejscu "literê po literze"  (kolejne litery) podanego s³owa.

program miki;
uses crt,dos;
var x,y:byte;
s:string;
begin
repeat
clrscr;
write('Podaj slowo: ');readln(s);
x:=length(s);
for y:=1 to x do
begin
gotoxy(40,10);write(s[y]);delay(500);
end;
until s='adam'
end.

------------------------------- nowy program -------------------------------------
program vxr;
uses crt,dos;
var x,y:byte;
procedure znaczek;
begin  textbackground(blue);textcolor(white);
gotoxy(x,y);write(' | ');
gotoxy(x,y+1);write('---');
gotoxy(x,y+2);write(' | ');
delay(1000);clrscr;
end;

begin clrscr;  randomize;
repeat
x:=1+random(57);
y:=1+random(21);
znaczek;
until keypressed;
readkey;
end.
__________________________ jeszcze jeden program ________________________

program vxr;
uses crt,dos;
var x,y:byte;
procedure znaczek;
var x,y:byte;
begin  textbackground(blue);textcolor(white);
x:=1+random(57);
y:=1+random(21);
gotoxy(x,y);write(' | ');
gotoxy(x,y+1);write('---');
gotoxy(x,y+2);write(' | ');

end;
procedure znaczek1;
var x,y:byte;
begin  textbackground(blue);textcolor(white);
x:=1+random(57);
y:=1+random(21);
gotoxy(x,y);write(' | ');
gotoxy(x,y+1);write('---');
gotoxy(x,y+2);write(' | ');

end;

procedure znaczek2;
var x,y:byte;
begin  textbackground(blue);textcolor(white);
x:=1+random(57);
y:=1+random(21);
gotoxy(x,y);write(' | ');
gotoxy(x,y+1);write('---');
gotoxy(x,y+2);write(' | ');
delay(500)
end;
begin clrscr;  randomize;
repeat
znaczek; znaczek1;znaczek2;
clrscr;
until keypressed;
readkey;
end.
« Ostatnia zmiana: Styczeñ 09, 2012, 10:40:22 wys³ane przez admin » Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

spw moikrewni articz blackmoon proskills