Darmowe Forum

C+++ => A Kuba powiedzia³ => W±tek zaczêty przez: admin Pa¼dziernik 24, 2012, 10:32:51



Tytu³: Pêtla while(...){.....}
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 24, 2012, 10:32:51
Pêtla while() {}, posiada cechy pêtli do {....} while() tzn. wymaga wprowadzenia w³asnego licznika. Jednak w przeciwieñstwie do pêtli do {...} while(...) która jest zawsze przynajmniej raz wykonywana, pêtla while(...) {...} mo¿e siê nie wykonaæ ani razu. Dlatego,¿e warunek wej¶cia do pêtli znajduje  siê na pocz±tku pêtli.

Przyk³ad 1. Program obliczaj±cy sumê liczb. Do czasu wprowadzenia warto¶ci 0.

#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[])
{int b=1,a,i=0;
while(a!=0){ cout<<"podaj "<<b<<" liczbe "; cin>>a; i=i+a;b++;};
cout<<endl;
cout<<"Suma wprowadzonych liczb= "<<i<<endl;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}


Tytu³: Odp: Pêtla while(...){.....}
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 24, 2012, 12:04:19
Przyk³ad 2.Proszê narysowaæ prostok±t 10x10 sk³adajacy siê z znaków o kodzie ASCII 178. Korzystaj±c z pêtli while....

#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[])
{int a=1,b=1;
while(a<=11){b=1;cout<<endl;
 while(b<=11){cout<<char(178);b++;} a++;}           

cout<<endl;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}



Tytu³: Odp: Pêtla while(...){.....}
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 24, 2012, 12:05:13
Przyk³ad 3. Zmodyfikuj program przedstawiony w przyk³adzie 2, tak aby wy¶wietlana by³a szachownica.

#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[])
{int a=1,b=1;
while(a<=11){b=1;cout<<endl;
 while(b<=11){if(((a+b)%2==0)){cout<<char(178);}else {cout<<" ";}b++;} a++;}           

cout<<endl<<"\n\n";
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}


Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

moikrewni gang-nd proskills articz mylittlepony