Darmowe Forum

Turbo Pascal => Turbo Pascal semestr I => W±tek zaczêty przez: admin Pa¼dziernik 17, 2011, 10:28:29



Tytu³: Pêtla repeat until
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 17, 2011, 10:28:29
Podstawow± cech± pêtli repeat ..until jest to, ¿e przynajmniej raz musi zostaæ wykonania. W porównaniu z pêtl± for... nale¿y zadeklarowaæ warunek wyj¶cia z pêtli.

Przyk³ad deklaracji pêtli repeat ... until..... Wyra¿enie stoj±ce za s³owem until decyduje o wyj¶ciu z pêtli. Je¿eli wyra¿enie to jest spe³nione program opuszcza pêtlê.



program rurka;
uses crt,dos;
var x,y,a,c:integer;
begin
x:=0; clrscr;
repeat
x:=x+1; writeln(x);
until x>=10;
readkey;
end.

Program powinien wy¶wietliæ liczby od 1 do 10;


Tytu³: Odp: Pêtla repeat until
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 22, 2011, 08:37:44
Przyk³ad 2. Napisaæ program który korzystaj±c z pêtli Repeat...until wy¶wietli piêæ razy  literê B.

program adam;
uses crt,dos;
var x: integer;
begin
clrscr;
x:=0;
repeat
x:=x+1;
writeln('B');
until x>=5;
readkey;
end.


Tytu³: Odp: Pêtla repeat until
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 22, 2011, 08:42:30
Przyk³ad 3. Napisaæ program który poprosi o podanie liczby, nastêpnie wy¶wietli napis RYSIO tyle razy jak± liczbê wprowadzono. Wykorzystaæ pêtelê repeat until.

program adam;
uses crt,dos;
var x,y: integer;
begin
clrscr;
x:=0;
write('Podaj ile razy mam wyswietlic napis Rysio ');readln(y);
repeat
x:=x+1;
writeln('Rysio');
until x>=y;
readkey;
end.


Tytu³: Odp: Pêtla repeat until
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 22, 2011, 09:17:31
Przyk³ad 4. Proszê napisaæ program który wy¶wietla kolejne napisy Treme-Morele tak d³ugo dopóki nie zostanie wci¶niêty jaki¶ klawisz.(Korzystaæ z pêtli repeat until).

program adam;
uses crt,dos;
var x,y: integer;
begin
clrscr;
repeat
x:=x+1;
write('Trelemorele '); delay(10);
until keypressed;
readkey;

end.

Polecenie keypressed - system czeka na naci¶niecie dowolnego klawisza.


Tytu³: Odp: Pêtla repeat until
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 22, 2011, 09:43:12
Przyk³ad 5. Proszê napisaæ program który prosi o podanie litery. Pytanie jest powtarzane tak d³ugo dopóki nie zostanie wprowadzona litera "A".


program adam;
uses crt,dos;
var x: char;
begin
clrscr;
repeat
write('POdaj litere: '); readln(x);
until x='A';
end.


Tytu³: Odp: Pêtla repeat until
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 22, 2011, 10:32:01
Przyk³ad 6. Napisaæ program który prosi o podanie numeru PIN. Po trzykrotnym b³ednym podaniu numeru PIN, program zawiesza siê wy¶wietlaj±c komunikat "BLOKADA".

program Max;
uses crt, dos;
var x,y:integer;
begin
clrscr;
x:=0;
repeat
if(x=3)then repeat begin gotoxy(10,10); write('BLOKADA!!!!');end;until 1=2;
write('Podaj kod kod PIN: ');readln(y);
x:=x+1;
until y=1234;
end.


Tytu³: Odp: Pêtla repeat until
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 24, 2011, 07:37:16
Przyk³ad 7 Proszê napisaæ program prosz±cy o podanie trzech liczb ca³kowitych. Nastêpnie wy¶wietlaj±cy wszystkie liczby z przedzia³u <a..b> podzielne przez liczbê c.

program Viola;
uses crt,dos;
var a,b,c:integer;
begin
clrscr;
write('Podaj pierwsza liczbe: ');readln(a);
 write('Podaj pierwsza liczbe: ');readln(b);
 write('Podaj pierwsza liczbe: ');readln(c);

 repeat
 if((a mod c)=0) then write(a);
 a:=a+1;
 until a=b+1;
 readkey;
 end.


Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

articz proskills mylittlepony spw polski-serwer-rpg