Darmowe Forum

C++ => Podstawy C++ cz. I => W±tek zaczêty przez: admin Wrzesieñ 28, 2011, 11:19:29



Tytu³: Pêtla for.....
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Wrzesieñ 28, 2011, 11:19:29
Sk³adnia pêtli for  wygl±da nastêpuj±co:
for(1; 2; 3;){.....}

1- miejsce oznacza ustawienie warto¶ci pocz±tkowej licznika petli,(tutaj pêtla wchodzi tylko raz na pocz±tku dzia³ania).

2 - to warunek wej¶cia do pêtli, je¿eli jest true to wchodzimy do pêtli (sprawdzany przy ka¿dym obrocie pêtli.

3 - warunek realizowany przy wyj¶ciu z pêtli.

Przyk³ad :
#include <cstdlib>
#include <iostream>

using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{int a,b,c,d;
cout<<"Podaj  liczbe: ";cin>>a;
for(int b=1;b<a;b++){cout<<b<<endl;}

cout<<endl;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;


Tytu³: Odp: Pêtla for.....
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Wrzesieñ 28, 2011, 11:28:02
Przyk³ad 1. Napisaæ program który wy¶wietli liczby od 0 do 10.

#include <cstdlib>
#include <iostream>

using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{int a,b,c,d;

for(int b=1;b<=10;b++){cout<<b<<endl;}

cout<<endl;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}


Tytu³: Odp: Pêtla for.....
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 05, 2011, 08:16:51
Przyk³ad 2. Napisaæ program który wy¶wietli co druga liczbê z przedzia³u liczb <1..20>.

#include <cstdlib>
#include <iostream>

using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{int x;
for(x=1;x<=20;x+=2){cout<<x<<endl;}

    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}


Tytu³: Odp: Pêtla for.....
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 05, 2011, 08:47:04
Przyk³ad 3. Napisaæ program który prosi o podanie liczby ca³kowitej. Nastêpnie wy¶wietla literê A tyle razy jak± wprowadzono warto¶æ liczby. Czyli jak podano liczê 5 , to wy¶wietla 5 razy literê A.

#include <cstdlib>
#include <iostream>

using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{int x,b;
cout<<"Podaj ile razy wyswietliæ litere A: "; cin>>b;
for(x=1;x<=b;x++){cout<<"A"<<endl;}

    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}


Tytu³: Odp: Pêtla for.....
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 05, 2011, 09:48:44
Przyk³ad 4. Napisaæ program który prosi o podanie liczby dodatniej. Po wprowadzeniu liczby wy¶wietla liczby od 1 do wprowadzonej liczby. Np. po wprowadzeniu liczby 3 wy¶wietlane s± liczby 1,2,3.

#include <cstdlib>
#include <iostream>

using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{int x,b;
cout<<"Podaj liczbe: "; cin>>b;
for(x=1;x<=b;x++){cout<<x<<endl;}

    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}


Tytu³: Odp: Pêtla for.....
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 05, 2011, 10:35:21
Przyk³ad 5. Proszê napisaæ prosi o podanie imienia. Nastêpnie wy¶wietla imiê litera po literze w uk³adzie pionowym.
np.
A
d
a
m
.

#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include<string>
using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{int a,b;
string imie;
cout<<"Podaj imie: "; cin>>imie;
b=imie.size();
for(a=0;a<b;a++){cout<<imie[a]<<endl;}
cout<<endl;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}


Tytu³: Odp: Pêtla for.....
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 05, 2011, 11:45:10
Przyk³ad 6. Proszê napisaæ prosi o podanie imienia. Nastêpnie wy¶wietla imiê litera po literze w odwrotnej kolejno¶ci w uk³adzie pionowym.
m
a
d
A

#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include<string>
using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{int a,b;
string imie;
cout<<"Podaj imie: "; cin>>imie;
b=imie.size();
for(a=b-1;a>=0;a--){cout<<imie[a]<<endl;}
cout<<endl;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}


Tytu³: Odp: Pêtla for.....
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 07, 2011, 10:09:13
Przyk³ad 7. Napisz program który prosi o podanie imienia nastêpnie oblicza ile razy w imieniu powtarza siê litera 'a';

#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include<string>
using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{ int a;
string b;
cout<<"podaj dowolny wyraz dobry cz³owieku: ";
cin>>b; cout<<endl;
a=b.size();//a- ile znaków z stringu b;
int c; //zmienna w której bêdzie liczba liter a
c=0;
for(int d=0;d<a;d++){
        if(b[d]=='a'){c++;};}

cout<<endl<<"Liczba znakow a w slowie "<<b<<" = "<<c<<endl;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}


Tytu³: Odp: Pêtla for.....
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 07, 2011, 12:16:16
Przyk³ad 8. Napisaæ program który prosi o podanie dwóch wyrazów i sprawdza który z nich zawiera wiêcej liter a.

#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include<string>
using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{int a,b,aa=0,aaa=0;
string c,d;
cout<<"Podaj pierwsze imie: ";cin>>c;a=c.size();
cout<<endl<<"Podaj drugie imie: ";cin>>d;b=d.size();
for(int e=0;e<a;e++){
        if(c[e]=='a'){aa++;}}
for(int e=0;e<b;e++){
        if(d[e]=='a'){aaa++;}}
 if(aa>aaa){cout<<endl<<"Najwiecej liter a posiada imie: "<<c<<" = "<<aa;}else
 if(aa<aaa){cout<<endl<<"Najwiecej liter a posiada imie: "<<d<<" = "<<aaa;}else
 {  cout<<endl<<"Imiona posiadaj± równa liczbe liter a "<<endl;}     
    cout<<endl;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}


Tytu³: Odp: Pêtla for.....
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 07, 2011, 12:17:45
Przyk³ad 9. Napisaæ program który prosi o podanie litery która ma byæ sprawdzana. Nastêpnie prosi o podanie s³owa. Wy¶wietla ile razy w podanym s³owie wystêpuje podana litera.


Tytu³: Odp: Pêtla for.....
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 07, 2011, 12:19:38
Zadanie 10. Napisaæ program który prosi o podanie liczby tak d³ugo dopóki wprowadzona zostanie liczba podzielna przez 3.


Tytu³: Odp: Pêtla for.....
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 07, 2011, 12:24:12
Przyk³ad 11. Napisaæ program który prosi o podanie dwóch liczb ca³kowitych a i b. Wy¶wietla a liter Z w b wierszach.


Tytu³: Odp: Pêtla for.....
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Listopad 02, 2011, 08:28:44
Przyk³ad 12. Napisaæ program który na ekranie wy¶wietli kwadrat sk³adaj±cy siê z 9 gwiazdek. .

#include <cstdlib>
#include <iostream>

using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{int x,y;
for(x=1;x<=3;x++){
                  cout<<endl;
for(y=1;y<=3;y++){cout.width(2);cout<<"*";}}
    cout<<endl;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}


Tytu³: Odp: Pêtla for.....
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Listopad 02, 2011, 09:18:02
Przyk³ad 13. Napisaæ program który na ekranie wy¶wietli kwadrat sk³adaj±cy siê z 9 elementów. W uk³adzie:
***
-**
__* .

#include <cstdlib>
#include <iostream>

using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{int x,y;
for(x=1;x<=3;x++){
                  cout<<endl;
for(y=1;y<=3;y++){if(y>=x){cout.width(2);cout<<"*";} else
{cout.width(2);cout<<"-";}
}}
    cout<<endl;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}


Tytu³: Odp: Pêtla for.....
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Listopad 02, 2011, 10:24:18
Przyk³ad 14. Narysowaæ pole 10x10 na którym przek±tne bed± znakiem - a pozosta³e pola zape³nione s± znakiem *.

#include <cstdlib>
#include <iostream>

using namespace std;

int main(int argc, char *argv[])
{int x,y;
for(x=1;x<=10;x++){
                  cout<<endl;
for(y=1;y<=10;y++){
if((x==y)||(x==(11-y))){cout.width(2);cout<<"-";}
else {cout.width(2);cout<<"*";}
}
}
    cout<<endl;
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
}


Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

shaggydogss articz zlotasiodemka moikrewni gang-nd