Tytu³: Pêtla for..... Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Wrzesieñ 28, 2011, 11:19:29 Sk³adnia pêtli for wygl±da nastêpuj±co:
for(1; 2; 3;){.....} 1- miejsce oznacza ustawienie warto¶ci pocz±tkowej licznika petli,(tutaj pêtla wchodzi tylko raz na pocz±tku dzia³ania). 2 - to warunek wej¶cia do pêtli, je¿eli jest true to wchodzimy do pêtli (sprawdzany przy ka¿dym obrocie pêtli. 3 - warunek realizowany przy wyj¶ciu z pêtli. Przyk³ad : #include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) {int a,b,c,d; cout<<"Podaj liczbe: ";cin>>a; for(int b=1;b<a;b++){cout<<b<<endl;} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; } Tytu³: Odp: Pêtla for..... Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Wrzesieñ 28, 2011, 11:28:02 Przyk³ad 1. Napisaæ program który wy¶wietli liczby od 0 do 10.
#include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) {int a,b,c,d; for(int b=1;b<=10;b++){cout<<b<<endl;} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; } Tytu³: Odp: Pêtla for..... Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 05, 2011, 08:16:51 Przyk³ad 2. Napisaæ program który wy¶wietli co druga liczbê z przedzia³u liczb <1..20>.
#include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) {int x; for(x=1;x<=20;x+=2){cout<<x<<endl;} system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; } Tytu³: Odp: Pêtla for..... Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 05, 2011, 08:47:04 Przyk³ad 3. Napisaæ program który prosi o podanie liczby ca³kowitej. Nastêpnie wy¶wietla literê A tyle razy jak± wprowadzono warto¶æ liczby. Czyli jak podano liczê 5 , to wy¶wietla 5 razy literê A.
#include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) {int x,b; cout<<"Podaj ile razy wyswietliæ litere A: "; cin>>b; for(x=1;x<=b;x++){cout<<"A"<<endl;} system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; } Tytu³: Odp: Pêtla for..... Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 05, 2011, 09:48:44 Przyk³ad 4. Napisaæ program który prosi o podanie liczby dodatniej. Po wprowadzeniu liczby wy¶wietla liczby od 1 do wprowadzonej liczby. Np. po wprowadzeniu liczby 3 wy¶wietlane s± liczby 1,2,3.
#include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) {int x,b; cout<<"Podaj liczbe: "; cin>>b; for(x=1;x<=b;x++){cout<<x<<endl;} system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; } Tytu³: Odp: Pêtla for..... Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 05, 2011, 10:35:21 Przyk³ad 5. Proszê napisaæ prosi o podanie imienia. Nastêpnie wy¶wietla imiê litera po literze w uk³adzie pionowym.
np. A d a m . #include <cstdlib> #include <iostream> #include<string> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) {int a,b; string imie; cout<<"Podaj imie: "; cin>>imie; b=imie.size(); for(a=0;a<b;a++){cout<<imie[a]<<endl;} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; } Tytu³: Odp: Pêtla for..... Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 05, 2011, 11:45:10 Przyk³ad 6. Proszê napisaæ prosi o podanie imienia. Nastêpnie wy¶wietla imiê litera po literze w odwrotnej kolejno¶ci w uk³adzie pionowym.
m a d A #include <cstdlib> #include <iostream> #include<string> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) {int a,b; string imie; cout<<"Podaj imie: "; cin>>imie; b=imie.size(); for(a=b-1;a>=0;a--){cout<<imie[a]<<endl;} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; } Tytu³: Odp: Pêtla for..... Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 07, 2011, 10:09:13 Przyk³ad 7. Napisz program który prosi o podanie imienia nastêpnie oblicza ile razy w imieniu powtarza siê litera 'a';
#include <cstdlib> #include <iostream> #include<string> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { int a; string b; cout<<"podaj dowolny wyraz dobry cz³owieku: "; cin>>b; cout<<endl; a=b.size();//a- ile znaków z stringu b; int c; //zmienna w której bêdzie liczba liter a c=0; for(int d=0;d<a;d++){ if(b[d]=='a'){c++;};} cout<<endl<<"Liczba znakow a w slowie "<<b<<" = "<<c<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; } Tytu³: Odp: Pêtla for..... Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 07, 2011, 12:16:16 Przyk³ad 8. Napisaæ program który prosi o podanie dwóch wyrazów i sprawdza który z nich zawiera wiêcej liter a.
#include <cstdlib> #include <iostream> #include<string> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) {int a,b,aa=0,aaa=0; string c,d; cout<<"Podaj pierwsze imie: ";cin>>c;a=c.size(); cout<<endl<<"Podaj drugie imie: ";cin>>d;b=d.size(); for(int e=0;e<a;e++){ if(c[e]=='a'){aa++;}} for(int e=0;e<b;e++){ if(d[e]=='a'){aaa++;}} if(aa>aaa){cout<<endl<<"Najwiecej liter a posiada imie: "<<c<<" = "<<aa;}else if(aa<aaa){cout<<endl<<"Najwiecej liter a posiada imie: "<<d<<" = "<<aaa;}else { cout<<endl<<"Imiona posiadaj± równa liczbe liter a "<<endl;} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; } Tytu³: Odp: Pêtla for..... Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 07, 2011, 12:17:45 Przyk³ad 9. Napisaæ program który prosi o podanie litery która ma byæ sprawdzana. Nastêpnie prosi o podanie s³owa. Wy¶wietla ile razy w podanym s³owie wystêpuje podana litera.
Tytu³: Odp: Pêtla for..... Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 07, 2011, 12:19:38 Zadanie 10. Napisaæ program który prosi o podanie liczby tak d³ugo dopóki wprowadzona zostanie liczba podzielna przez 3.
Tytu³: Odp: Pêtla for..... Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Pa¼dziernik 07, 2011, 12:24:12 Przyk³ad 11. Napisaæ program który prosi o podanie dwóch liczb ca³kowitych a i b. Wy¶wietla a liter Z w b wierszach.
Tytu³: Odp: Pêtla for..... Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Listopad 02, 2011, 08:28:44 Przyk³ad 12. Napisaæ program który na ekranie wy¶wietli kwadrat sk³adaj±cy siê z 9 gwiazdek. .
#include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) {int x,y; for(x=1;x<=3;x++){ cout<<endl; for(y=1;y<=3;y++){cout.width(2);cout<<"*";}} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; } Tytu³: Odp: Pêtla for..... Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Listopad 02, 2011, 09:18:02 Przyk³ad 13. Napisaæ program który na ekranie wy¶wietli kwadrat sk³adaj±cy siê z 9 elementów. W uk³adzie: *** -** __* . #include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) {int x,y; for(x=1;x<=3;x++){ cout<<endl; for(y=1;y<=3;y++){if(y>=x){cout.width(2);cout<<"*";} else {cout.width(2);cout<<"-";} }} cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; } Tytu³: Odp: Pêtla for..... Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Listopad 02, 2011, 10:24:18 Przyk³ad 14. Narysowaæ pole 10x10 na którym przek±tne bed± znakiem - a pozosta³e pola zape³nione s± znakiem *.
#include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) {int x,y; for(x=1;x<=10;x++){ cout<<endl; for(y=1;y<=10;y++){ if((x==y)||(x==(11-y))){cout.width(2);cout<<"-";} else {cout.width(2);cout<<"*";} } } cout<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; } |