Tytu³: Sk³adnia Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Czerwiec 13, 2011, 08:50:42 Program (lepiej mówiæ kod programu) napisany w C++ ró¿ni siê nieco od znanego z Pascala. Filozofia programowania sprowadza siê do konstrukcji modu³owej.
• W C++ prawie wszystko jest funkcj±, program g³ówny to funkcja, brak jest znanego z Pascala pojêcia „Procedure”. Dlatego w C++ istotnym jest zaznaczenie czy funkcja zwraca jak±¶ warto¶æ czy nie, oraz czy ma w³asne parametry. • Konieczno¶æ deklarowania bibliotek prekompilatora ( plików nag³ówkowych). • Mo¿liwo¶æ deklaracji typów bezpo¶rednio przed ich u¿yciem (w Pascalu deklaracja by³a na samym pocz±tku programu). Pozwala to na deklarowanie dynamicznych struktur danych. Jêzyk C++ posiada dwa typy zmiennych : typy podstawowe i typy pochodne. Tytu³: Odp: Sk³adnia Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Czerwiec 13, 2011, 08:52:27 #include <iostream>
using namespace std; int main() { Return 0; } #include <iostream>. Pierwsza linijka to polecenie do³±czenia prekompilatora, polecaj±ce do³±czenie w przypadku kompilacji kodu pliku iostream. W tym pliku znajduj± siê polecenia obs³ugi wej¶cia/wyj¶cia. Pozwala to na wykorzystanie poleceñ zawartych w tym pliku. Using namespace std. Zaleca wykorzystanie zestawu funkcji bêd±cych czê¶ci± standardowej biblioteki (std). W jêzyku c# niedostêpne. Int main(). Wprowadzenie funkcji g³ównej (mo¿e byæ tylko jedna). Funkcja nosi nazwê – main. S³owo Int umieszczone przed funkcj± oznacza, ¿e zwraca ona warto¶æ bêd±c± liczb± ca³kowit±. {…}. Oznaczaj± pocz±tek i koniec kodu funkcji. Tytu³: Odp: Sk³adnia Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Wrzesieñ 16, 2011, 11:12:04 Zadanie 1.Wprowadz dwie liczby i wy¶wietl ich sumê na urz±dzeniu wyj¶ciowym (MOINITOR)
#include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { cout<<"podaj pierwsz± liczbê:"; int a; cin>>a; cout<<"podaj drug± liczbê:"; int b; cin>>b; cout<<"suma dwoch liczb= "<<a+b<<'\n'; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; } |