Tytu³: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Grudzieñ 13, 2010, 11:44:24 Tablica jest pewn± struktur±, któr± mo¿na znale¼æ praktycznie w ka¿dym jêzyku programowania. Tablicê mo¿na sobie wyobraziæ jako szafê z szufladami. Do ka¿dej szuflady mo¿na w³o¿yæ okre¶lony typ zmiennej. Aby mo¿na by³o dotrzeæ do ka¿dej danej w szufladzie, szuflady s± ponumerowane. Numer szuflady pozwala j± ³atwo odszukaæ. Ka¿da tablica musi posiadaæ nazwê i liczbê komórek (czyli szuflad).
W przypadku Turbo Pascala deklaracja tablicy umieszczona jest w miejscu deklarowania zmiennych i wygl±da nastêpuj±co: var tabliczka: array[1..10] of integer; nazw± tablicy jest tabliczka która posiada rozmiar 10 i mo¿na w niej umie¶ciæ liczby typu integer. Tablicê przedstawion± powy¿ej nazywamy tablic± jednowymiarow±. Jest to tablica z jednym rzêdem szuflad. Je¿eli chcemy wpisaæ warto¶æ do tablicy nale¿y wpisaæ np.: tabliczka[4]:=x; to do komórki (szuflady) o numerze 4 tablicy o nazwie tabliczka zostanie wpisana liczba x; Je¿eli musimy przechowaæ wiêcej danych tworzymy tablice dwu i wiêcej wymiarowych. Przyk³ad deklaracji tablicy dwu wymiarowej przedstawiono poni¿ej: var tabliczka: array[1..10,1..10] of integer; program storm; uses crt,dos; var tab: array[1..5] of integer; begin tab[1]:=5; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Grudzieñ 13, 2010, 12:06:08 Zadanie 1. Proszê napisaæ program który do tablicy wpisze podane z klawiatury 5 imion i nastêpnie wy¶wietli je na ekranie.
program tabl; uses crt,dos; var z: array[1..5] of string; v:integer; begin clrscr; for v:=1 to 5 do begin write('Podaj ',v,' imie: ');readln(z[v]); end; readkey; for v:=1 to 5 do begin writeln('Podales ',v,' imie: ',z[v]); end; readln; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Grudzieñ 20, 2010, 11:01:38 Zadanie 2. Prosty matrix na tablicy. W programie do tablicy dopisywany jest pierwszy wiersz. Tablica jest nastêpnie wy¶wietlana cyklicznie. powoduje to z³udzenie przesuwania siê na ekranie wierszy do do³u. Wprowadzenie spacji umo¿liwia przerwanie ci±gu znaków.
program misi; uses crt,dos; var x,y,z:byte; tab3:array[1..39,1..20] of byte; tab4:array[1..39,1..20] of byte; tab5:array[1..39,1..20] of byte; tab6:array[1..39,1..20] of byte; begin randomize; clrscr; for y:=1 to 20 do begin for x:=1 to 39 do begin tab3[x,y]:=48+random(11);end; end; for y:=1 to 20 do begin writeln; for x:=1 to 39 do begin tab5[x,y]:=tab3[x,y]; if tab3[x,y]=58 then write( chr(32):2) else write( chr(tab3[x,y]):2); end;end; repeat delay(100);clrscr; for y:=1 to 20 do begin for x:=1 to 39 do begin if y=1 then begin tab4[x,y]:=48+random(12);tab6[x,y]:=random(10);end else begin tab4[x,y]:=tab3[x,y-1];tab6[x,y]:=tab5[x,y-1];end; end; end; for y:=1 to 20 do begin for x:=1 to 39 do begin tab3[x,y]:=tab4[x,y]; gotoxy(2*x,y);textcolor(green); if (tab3[x,y]=58) or(tab3[x,y]=59) then write( chr(32)) else write( chr(tab3[x,y])); end;end; until keypressed; readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Styczeñ 03, 2011, 09:35:08 Zadanie 3. Proszê napisaæ program w którym zostan± zadeklarowane dwie tablice 10x10. Do ka¿dej tablicy nale¿y wpisaæ same 0. Nastêpnie wy¶wietliæ je na ekranie.
----------------------------------Nowe ----------------------------------------- program tab_3; uses crt,dos; var tab1: array[1..10,1..10] of byte; tab2: array[1..10,1..10] of byte; x,y: byte; begin clrscr; for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin tab1[x,y]:=0; tab2[x,y]:=0; end;end; gotoxy(5,5); write('Tablica 1'); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(5+x,5+y); write(tab1[x,y]) end;end; gotoxy(20,5); write('Tablica 2'); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(20+x,5+y); write(tab2[x,y]) end;end; readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Styczeñ 03, 2011, 10:41:51 Zadanie 4. Utworzyæ dwie tablice 10x10. Do ka¿dej z tablic wpisaæ liczby 0. Wy¶wietlaæ naprzemiennie jedn± tablicê w kolorze czerwonym drug± w bia³ym.
program tab_3; uses crt,dos; var tab1: array[1..10,1..10] of byte; tab2: array[1..10,1..10] of byte; x,y: byte; begin clrscr; for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin tab1[x,y]:=0; tab2[x,y]:=0; end;end; repeat clrscr; textcolor(white); gotoxy(5,5); write('Tablica 1'); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(5+x,5+y); write(tab1[x,y]) end;end; delay(200); clrscr; textcolor(red); gotoxy(20,5); write('Tablica 2'); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(20+x,5+y); write(tab2[x,y]) end;end; delay(200); until keypressed; readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Styczeñ 03, 2011, 11:04:28 Zadanie 5. Dwie tabelki z poprzedniego zadania, s± ca³y czas widoczne tylko zmieniaj± siê naprzemiennie ich kolory.
program tab_5; uses crt,dos; var tab1: array[1..10,1..10] of byte; tab2: array[1..10,1..10] of byte; x,y,a: byte; begin clrscr; for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin tab1[x,y]:=0; tab2[x,y]:=0; end;end; a:=0; repeat if a=0 then textcolor(white) else textcolor(red) ; gotoxy(5,5); write('Tablica 1'); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(5+x,5+y); write(tab1[x,y]) end;end; if a=0 then textcolor(red) else textcolor(white) ; gotoxy(20,5); write('Tablica 2'); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(20+x,5+y); write(tab2[x,y]) end;end; delay(200); a:=(a+1)mod 2; until keypressed; readkey; end. --------------------------------NOWE -------------------------------- program tab_3; uses crt,dos; var tab1: array[1..10,1..10] of byte; tab2: array[1..10,1..10] of byte; x,y,a: byte; begin clrscr; for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin tab1[x,y]:=0; tab2[x,y]:=0; end;end; a:=0; repeat if a=0 then textcolor(white) else textcolor(red) ; gotoxy(5,5); write('Tablica 1'); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(5+x,5+y); write(tab1[x,y]) end;end; delay(100); if a=0 then textcolor(red) else textcolor(white) ; gotoxy(5,5); write('Tablica 2'); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(5+x,5+y); write(tab2[x,y]) end;end; delay(100); a:=(a+1)mod 2; until keypressed; readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Styczeñ 03, 2011, 11:34:04 Zadanie 6. Program z zadania 5 przerobiæ tak, aby do tablic wpisywany by³ znak o kodzie ASCII wynosz±cym 178.
program tab_6; uses crt,dos; var tab1: array[1..10,1..10] of char; tab2: array[1..10,1..10] of char; x,y,a: byte; begin clrscr; for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin tab1[x,y]:=chr(178); tab2[x,y]:=chr(178); end;end; a:=0; repeat if a=0 then textcolor(white) else textcolor(red) ; gotoxy(5,5); write('Tablica 1'); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(5+x,5+y); write(tab1[x,y]) end;end; delay(100); if a=0 then textcolor(red) else textcolor(white) ; gotoxy(5,5); write('Tablica 2'); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(5+x,5+y); write(tab2[x,y]) end;end; delay(100); a:=(a+1)mod 2; until keypressed; readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Styczeñ 03, 2011, 12:33:45 Zadanie 7. Program wykorzystuj±cy tablice jako macierz znakow±. Napisany program wy¶wietla du¿± cyfrê 2.
program tab_6; uses crt,dos; var tab1: array[1..10,1..10] of char; tab2: array[1..10,1..10] of char; x,y,a: byte; begin clrscr; for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin tab1[x,y]:=' '; tab2[x,y]:=' '; end;end; tab1[3,4]:=chr(178);tab1[4,3]:=chr(178);tab1[5,3]:=chr(178);tab1[6,3]:=chr(178); tab1[7,4]:=chr(178);tab1[7,5]:=chr(178);tab1[7,6]:=chr(178);tab1[6,7]:=chr(178); tab1[5,8]:=chr(178);tab1[4,9]:=chr(178);tab1[3,10]:=chr(178);tab1[4,10]:=chr(178); tab1[4,10]:=chr(178);tab1[5,10]:=chr(178);tab1[6,10]:=chr(178);tab1[7,10]:=chr(178); a:=0; repeat textcolor(white); gotoxy(5,5); write('Tablica 1'); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(5+x,5+y); write(tab1[x,y]) end;end; delay(300); gotoxy(5,5); write('Tablica 2'); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(5+x,5+y); write(tab2[x,y]) end;end; delay(300); until keypressed; readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Styczeñ 03, 2011, 12:54:38 Zadanie 8. Wy¶wietlane s± naprzemiennie du¿e cyfry 1 i 2.
program tab_6_2; uses crt,dos; var tab1: array[1..10,1..10] of char; tab2: array[1..10,1..10] of char; x,y,a: byte; begin clrscr; for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin tab1[x,y]:=' '; tab2[x,y]:=' '; end;end; tab1[3,4]:=chr(178);tab1[4,3]:=chr(178);tab1[5,3]:=chr(178);tab1[6,3]:=chr(178); tab1[7,4]:=chr(178);tab1[7,5]:=chr(178);tab1[7,6]:=chr(178);tab1[6,7]:=chr(178); tab1[5,8]:=chr(178);tab1[4,9]:=chr(178);tab1[3,10]:=chr(178);tab1[4,10]:=chr(178); tab1[4,10]:=chr(178);tab1[5,10]:=chr(178);tab1[6,10]:=chr(178);tab1[7,10]:=chr(178); tab2[3,6]:=chr(178);tab2[4,5]:=chr(178);tab2[5,4]:=chr(178);tab2[6,3]:=chr(178); tab2[6,4]:=chr(178);tab2[6,5]:=chr(178);tab2[6,6]:=chr(178);tab2[6,7]:=chr(178); tab2[6,8]:=chr(178);tab2[6,9]:=chr(178);tab2[6,10]:=chr(178); tab2[7,4]:=chr(178);tab2[7,5]:=chr(178);tab2[7,6]:=chr(178);tab2[7,7]:=chr(178); tab2[7,8]:=chr(178);tab2[7,9]:=chr(178);tab2[7,10]:=chr(178);tab2[7,3]:=chr(178); a:=0; repeat textcolor(white); gotoxy(5,5); write('Tablica 1'); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(5+x,5+y); write(tab1[x,y]) end;end; delay(500); gotoxy(5,5); write('Tablica 2'); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(5+x,5+y); write(tab2[x,y]) end;end; delay(500); until keypressed; readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Styczeñ 03, 2011, 13:13:15 Zadanie 9. Modyfikacja liczby 2.
program tab_6; uses crt,dos; var tab1: array[1..10,1..10] of char; tab2: array[1..10,1..10] of char; x,y,a: byte; begin clrscr; for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin tab1[x,y]:=' '; tab2[x,y]:=' '; end;end; tab1[3,4]:=chr(178);tab1[4,3]:=chr(178);tab1[5,3]:=chr(178);tab1[6,3]:=chr(178); tab1[7,4]:=chr(178);tab1[7,5]:=chr(178);tab1[7,6]:=chr(178);tab1[6,7]:=chr(178); tab1[5,8]:=chr(178);tab1[4,9]:=chr(178);tab1[3,10]:=chr(178);tab1[4,10]:=chr(178); tab1[4,10]:=chr(178);tab1[5,10]:=chr(178);tab1[6,10]:=chr(178);tab1[7,10]:=chr(178); tab2[3,6]:=chr(178);tab2[4,5]:=chr(178);tab2[5,4]:=chr(178);tab2[6,3]:=chr(178); tab2[6,4]:=chr(178);tab2[6,5]:=chr(178);tab2[6,6]:=chr(178);tab2[6,7]:=chr(178); tab2[6,8]:=chr(178);tab2[6,9]:=chr(178);tab2[6,10]:=chr(178); tab2[7,4]:=chr(178);tab2[7,5]:=chr(178);tab2[7,6]:=chr(178);tab2[7,7]:=chr(178); tab2[7,8]:=chr(178);tab2[7,9]:=chr(178);tab2[7,10]:=chr(178);tab2[7,3]:=chr(178); a:=0; repeat textcolor(white); gotoxy(5,5); write('Tablica 1'); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(15-x,5+y); write(tab1[x,y]) end;end; delay(500); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(x+5,5+y); write(tab1[x,y]) end;end; delay(500); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(x+5,18-y); write(tab1[x,y]) end;end; delay(500); gotoxy(5,5); write('Tablica 2'); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(5+x,5+y); write(tab2[x,y]) end;end; delay(500); for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin gotoxy(15-x,5+y); write(tab2[x,y]) end;end; delay(500); until keypressed; readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Styczeñ 10, 2011, 09:11:29 Zadanie X. Napisaæ program który do tablicy o nazwie A wpisze 10 liczb od 1 do 10. Nastêpnie do tablicy B przepisze liczby z tablicy A powiêkszone o 3.
-------------------------Rozwi±zanie ----------------------------------- program X1; uses crt,dos; var A:array[1..10] of byte; B:array[1..10] of byte; z:byte; begin for z:=1 to 10 do begin A[z]:=z; end; for z:=1 to 10 do begin B[z]:=A[z]+3; end; end. ----------------------------------Koniec---------------------------------------- Zadanie XX. Napisaæ program który do tablic imie , nazwisko wczyta podane z klawiatury 7 imion i nazwisk. Nastêpnie poprosi o podanie liczby i po jej podaniu wy¶wietli imie i nazwisko ukryte w odpowiedniej komórce tabel : imie, nazwisko. ---------------------------------Pocz±tek ------------------------------------------------ program XX1; uses crt,dos; var imie:array[1..7] of string; nazwisko :array[1..7] of string; z:byte; begin clrscr; for x:=1 to 7 do begin write('Podaj ',z,' imie: ');readln(imie[z]); write('Podaj ',z,' nazwisko: ');readln(nazwisko[z]); end; write('Podaj liczbe: ');readln(z); write(imie[z],' ',nazwisko[z]); readkey; end. -----------------------------Koniec------------------------------------------- Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Styczeñ 17, 2011, 08:50:27 Zadanie 10. Napisaæ program w którym zadeklarowano tablicê A, B o wymiarach 10x10.
Do tablicy A proszê wpisaæ literê A na g³ównej przek±tnej, do tablicy B litery A w dwóch przek±tnych. Pozosta³e miejsca maj± zostaæ zape³nione znakiem 0 (zero). -------------------------------------Rozwi±zanie--------------------------------------------------- program tablica; uses crt,dos; var x,y,z:byte; A: array[1..10,1..10] of char; B: array[1..10,1..10] of char; begin clrscr; for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin if (x=y) then A[x,y]:='A' else A[x,y]:='0'; if (x=y) or (x=11-y) then B[x,y]:='A' else B[x,y]:='0'; end;end; for x:=1 to 10 do begin writeln; for y:=1 to 10 do begin write(A[x,y]:2); end;end; readkey; clrscr; for x:=1 to 10 do begin writeln; for y:=1 to 10 do begin write(B[x,y]:2); end;end; readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Styczeñ 17, 2011, 12:34:43 Zadanie 11, z dwiema literkami.
program e; uses crt, dos; var x,y:byte; A: array[1..10,1..10] of byte; B: array[1..10,1..10] of byte; begin clrscr; for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin A[x,y]:=0;end;end; A[2,2]:=1; A[3,2]:=1; A[4,2]:=1; A[5,2]:=1; A[5,3]:=1; A[5,4]:=1; A[4,5]:=1; A[3,6]:=1; A[2,7]:=1; A[3,7]:=1; A[4,7]:=1; A[5,7]:=1; for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin B[x,y]:=0;end;end; B[4,1]:=1; B[5,1]:=1; B[6,1]:=1;B[7,1]:=1; B[4,2]:=1; B[4,3]:=1; B[4,4]:=1; B[5,4]:=1; B[6,4]:=1; B[7,4]:=1; B[8,5]:=1; B[8,6]:=1; B[8,7]:=1; B[8,8]:=1; B[7,9]:=1; B[6,10]:=1; B[5,10]:=1; B[4,10]:=1; for y:=1 to 10 do begin writeln; for x:=1 to 10 do begin if A[x,y]=1 then begin gotoxy(35+x,y+10);write(chr(178));end; end;end; readkey; clrscr; for y:=1 to 10 do begin writeln; for x:=1 to 10 do begin if B[x,y]=1 then begin gotoxy(35+x,y+10);write(chr(178));end; end;end; readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Styczeñ 17, 2011, 13:06:27 program e;
uses crt, dos; var x,y:byte; A: array[1..10,1..10] of byte; B: array[1..10,1..10] of byte; begin clrscr; for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin A[x,y]:=0;end;end; A[2,2]:=1; A[3,2]:=1; A[4,2]:=1; A[5,2]:=1; A[5,3]:=1; A[5,4]:=1; A[4,5]:=1; A[3,6]:=1; A[2,7]:=1; A[3,7]:=1; A[4,7]:=1; A[5,7]:=1; for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin B[x,y]:=0;end;end; B[4,1]:=1; B[5,1]:=1; B[6,1]:=1;B[7,1]:=1; B[4,2]:=1; B[4,3]:=1; B[4,4]:=1; B[5,4]:=1; B[6,4]:=1; B[7,4]:=1; B[8,5]:=1; B[8,6]:=1; B[8,7]:=1; B[8,8]:=1; B[7,9]:=1; B[6,10]:=1; B[5,10]:=1; B[4,10]:=1; repeat clrscr; for y:=1 to 10 do begin for x:=1 to 10 do begin if A[x,y]=1 then begin gotoxy(35+x,y+10);write(chr(178));end; end;end; delay(100);clrscr; for y:=1 to 10 do begin for x:=1 to 10 do begin if B[x,y]=1 then begin gotoxy(35+x,y+10);write(chr(178));end; end;end; delay(100); until keypressed; readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Styczeñ 24, 2011, 08:33:44 program rysiu;
uses crt,dos; var n: array[1..8,1..8] of byte; h:array[1..8,1..8] of byte; begin end. --------------------------------- Wersja rozwojowa------------------------------------------- program rysiu; uses crt,dos; var n: array[1..8,1..8] of byte; h:array[1..8,1..8] of byte; x,y: byte; begin for y:=1 to 8 do begin n[1,y]:=1;n[6,y]:=1; h[1,y]:=1;h[5,y]:=1;end; n[2,2]:=1;n[3,3]:=1;n[4,4]:=1; n[4,5]:=1;n[4,6]:=1;n[5,7]:=1; for x:=1 to 5 do h[x,4]:=1; repeat for y:=1 to 8 do begin for x:=1 to 8 do begin gotoxy(10+x,1+y); if(n[x,y]=1) then write(chr(178)) else write(chr(32));end;end; delay(200); clrscr; for y:=1 to 8 do begin for x:=1 to 8 do begin gotoxy(50+x,1+y); if(h[x,y]=1) then write(chr(178)) else write(chr(32));end;end; delay(200); clrscr; until keypressed; readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Styczeñ 31, 2011, 10:24:37 Sprawdzian 31.01.2011. Dla Malwiny, równie¿
program a; uses crt,dos; var x,y:byte; a1:array[1..10,1..10] of byte; begin clrscr; for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin a1[x,y]:=x; {gotoxy(2*x,2*y); write(a1[x,y]);delay(300);} end;end; for x:=1 to 10 do begin writeln; writeln; for y:=1 to 10 do begin write(a1[y,x]:3); end;end; readkey; end. ----------------------------- wersja z literami --------------------------------- program a; uses crt,dos; var x,y:byte; a1:array[1..10,1..10] of char; begin clrscr; for x:=1 to 10 do begin for y:=1 to 10 do begin a1[x,y]:=chr(x+64); {gotoxy(2*x,2*y); write(a1[x,y]);delay(300);} end;end; for x:=1 to 10 do begin writeln; writeln; for y:=1 to 10 do begin write(a1[y,x]:3); end;end; Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Luty 07, 2011, 08:36:35 Zadanie 7.02.2011. Napisaæ program który do tablicy 3X3 wpisze naprzemiennie liczby 1 i 0.
program patryk1; uses crt, dos; var t: array[1..3,1..3] of byte; x,y,z: byte; begin clrscr; x:=0;y:=0;z:=0; repeat y:=y+1; repeat x:=x+1; if z=0 then z:=1 else z:=0; t[x,y]:=z; until x=3; x:=0; until y=3; for x:=1 to 3 do begin for y:=1 to 3 do write(t[x,y]:3); writeln;end; readkey; end. ---------------------------------------- wersja na pêtli for -------------------------------- program patryk1; uses crt, dos; var t: array[1..3,1..3] of byte; x,y,z: byte; begin clrscr; z:=0; for x:=1 to 3 do begin for y:=1 to 3 do begin if z=0 then z:=1 else z:=0; t[x,y]:=z; end; end; for x:=1 to 3 do begin for y:=1 to 3 do write(t[x,y]:3); writeln;end; readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Luty 07, 2011, 08:57:39 Zadanie 7.02.2011-nr 2. Napisz program który do tablicy 20 elementowej wpisze losowe liczby od -100 do 100, nastêpnie wyszuka element najmniejszy i okre¶li jego pozycje w tablicy.
program marta; uses crt,dos; var t:array[1..20] of integer; a,y:integer; min:integer; {zmienna przechowujca najmniejsza liczbe} begin randomize;clrscr; min:=200; for a:=1 to 20 do begin t[a]:=-100+ random(200); write(t[a]:4); if t[a]<min then begin min:=t[a];y:=a; end; end; Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Luty 07, 2011, 09:01:23 Zadanie 7.02.2011. -nr 3. Napisaæ program, który do tablicy 10 elementowej wpisze losowe liczby od 1 do 20 nastêpnie wybierze i wypisze z tablicy 1 liczby podzielne przez 2.
Dodatkowo:Je¶li nie znajdzie - wy¶wietli komunikat. program a; uses crt,dos; var t: array[1..10] of integer; a,y:integer; begin clrscr; randomize; for a:=1 to 10 do begin t[a]:=1+random(19); write(t[a]:3); end; writeln; for a:=1 to 10 do begin if (t[a] mod 2)=0 then write(t[a]:3) else write(' ':3) end; readkey; end. ---------------------------------------- full wypas ---------------------------------- program a; uses crt,dos; var t: array[1..10] of integer; a,y,licznik:integer; begin clrscr; randomize;licznik:=0; for a:=1 to 10 do begin t[a]:=1+random(19); write(t[a]:3); end; writeln; for a:=1 to 10 do begin if (t[a] mod 2)=0 then begin write(t[a]:3); inc(licznik); end else write(' ':3) end; if licznik=0 then write('brak liczb parzystych'); readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Luty 07, 2011, 09:09:19 Zadanie 7.02.2011 -nr 4. Skonstruj program który bêdzie wy¶wietla³ (w tablicy 20 elementowej) sume wszystkich liczb nieparzystych i parzystych oraz poda ilosæ liczb parzystych i nieparzystych.
program a; uses crt,dos; var t: array[1..20] of integer; a,y,npar, par:integer; begin clrscr; randomize;npar:=0;par:=0; for a:=1 to 20 do begin t[a]:=1+random(19); write(t[a]:3); end; writeln; for a:=1 to 20 do begin if (t[a] mod 2)=0 then inc(par) else inc(npar);end; writeln;writeln('Liczba liczb parzystych= ',par); writeln('Liczba liczb nieparzystych= ',npar); readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Luty 07, 2011, 09:14:58 Zadanie 7.02.2011 -nr 5. Do tablicy 10 elementowej wpisze losowe liczby podzielne przez 3, z przedzia³u 6..100.
program a1; uses crt,dos; var t: array[1..10] of byte; a,l: byte; begin l:=0; randomize; clrscr; repeat a:=6+random(94); if (a mod 3)=0 then begin inc(l);t[l]:=a;end; until l=10; for a:=1 to 10 do write(t[a]:4); readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Luty 07, 2011, 09:22:10 Zadanie 7.02.2011 -nr 6. Do tablicy 5X5 wpisz losowe liczby z przedzia³u od 1 do 10. Wy¶wietl tablicê na ekranie.
program patryk1; uses crt, dos; var t: array[1..5,1..5] of byte; x,y,z: byte; begin clrscr; z:=0;randomize; for x:=1 to 5 do begin for y:=1 to 5 do begin t[x,y] :=1+random(10); end; end; writeln; for x:=1 to 5 do begin for y:=1 to 5 do write(t[x,y]:3); writeln;writeln;end; readkey; end. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Luty 07, 2011, 10:36:43 Zadanie 7.02.2011 -nr 7. Do tablicy 5X5 wpisz losowe liczby z przedzia³u od 1 do 10. Wy¶wietl tablicê na ekranie.
program patryk1; uses crt, dos; var t: array[1..5,1..5] of byte; x,y,z: byte; begin clrscr; z:=0; for x:=1 to 5 do begin for y:=1 to 5 do begin z:=z+1; t[x,y] :=z; end; end; writeln; for x:=1 to 5 do begin for y:=1 to 5 do write(t[x,y]:3); writeln;writeln;end; readkey; Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Luty 28, 2011, 12:09:05 Zadanie 8. Specjalnie dla p. Kamila D.
Proszê napisaæ program który do tablicy 10 elementowej wpisze liczby podzielne przez 7 z zakresu 1..125. Nastêpnie wyszuka w tablicy najmniejsz± i najwiêksz±. Tytu³: Odp: Tablice - czyli jak przechowaæ dane Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Luty 28, 2011, 12:16:37 Zadanie 9. Specjalnie dla p. Malwiny. Do tablicy A 10 elementowej wpisaæ losowe liczby z zakresu 1..60. Do drugiej tablicy B wpisaæ liczby z tablicy A w porz±dku rosn±cym.
|