Tytuł: 27_02_2019 Odbijajaca piÂłka na Canvas Wiadomość wysłana przez: admin Luty 27, 2019, 10:10:27 ------------------------------------------------------- <div class="lewy" id="lewy1"> <canvas id="adam" width="400" height="320"></canvas> <script>var weronika = document.getElementById("adam");var c = weronika.getContext("2d"); //tworzenie obszaru przemieszczania siĂŞ piÂłek var zakres = {x: 0,y: 0,width: 400,height: 320}; var pilka = [{x: 50, y: 100,r: 10,vx: 10,vy: 7,color: 100}, ]; function ruszaj() { //tworzenie animacji - ruchu c.fillStyle = "#ff33aa"; c.fillRect(zakres.x, zakres.y, zakres.width, zakres.height); //wyÂświetlanie poÂłozenia kolejnych piÂłek for (var z = 0; z < pilka.length; z++) { c.fillStyle = 'hsl(' + pilka[z].color +', 50%, 20%)';c.beginPath(); c.arc(pilka[z].x, pilka[z].y, pilka[z].r, 0, Math.PI * 2, true); c.fill() if (pilka[z].x - pilka[z].r + pilka[z].vx < zakres.x || pilka[z].x + pilka[z].r + pilka[z].vx > zakres.x + zakres.width) { pilka[z].vx = -pilka[z].vx;} if (pilka[z].y + pilka[z].r + pilka[z].vy > zakres.y + zakres.height || pilka[z].y - pilka[z].r + pilka[z].vy < zakres.y) { pilka[z].vy = -pilka[z].vy;} pilka[z].x +=pilka[z].vx pilka[z].y += pilka[z].vy } requestAnimationFrame(ruszaj); } requestAnimationFrame(ruszaj); </script> </div> |