Tytuł: RozwiÂązania Java script -gierki i inne gotowce Wiadomość wysłana przez: admin Kwiecień 24, 2015, 08:47:53 Zadanie 1. Program sprawdzajÂący ile razy jesteÂś w stanie klikn¹Ì na pola typu "checkbox". Kod pozwala zaznaczaĂŚ pola w ciÂągu 10 sekund od wciÂśniĂŞcia klawisza startuj.
<html> <head> <SCRIPT> var ile = 0 var play = false function wysw(element) { var czas = new Date() if (!play) { play = true startTime = czas.getTime() } if (czas.getTime() - startTime > 10000) { element.checked = !element.checked return } if (element.checked) ile++ else ile-- element.form.num.value = ile } function zeruj(form) { ile = 0 play = false for (var i = 1; i <= 400; ++i) { form.elements.checked = false } } </SCRIPT> </head> <body> <CENTER>Ile zaznaczysz w 10 sekund?</CENTER> <SCRIPT> document.write("<FORM><CENTER>") document.write('<INPUT TYPE="text" VALUE="0" NAME="num" '); document.write('SIZE=10 onFocus="this.blur()"><BR>') document.write("<HR SIZE=1 WIDTH=40%>") for (var i = 0; i < 20; ++i) { for (var j = 0; j < 20; ++j) { document.write('<INPUT TYPE="checkbox" onClick="wysw(this)">')} document.write("<BR>")} document.write("<HR SIZE=1 WIDTH=40%>") document.write('<INPUT TYPE="button" VALUE="startuj" '); document.write('onClick="zeruj(this.form)">') document.write("</CENTER></FORM>") </SCRIPT> </body> </html> Tytuł: Odp: RozwiÂązania Java script -gierki i inne gotowce Wiadomość wysłana przez: admin Maj 15, 2015, 08:46:32 Zadanie 2. Kalkulator napisany w kodzie Java script
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//PL"><html> <head> <meta http-equiv="Content-type" content="text/html; charset=iso-8859-2"> <meta name="Description" content=" [wstaw tu opis strony] "> <meta name="Keywords" content=" [wstaw tu slowa kluczowe] "> <meta name="Author" content=" [dane autora] "> <meta name="Generator" content="kED2"> <title> Kalkulator dla kaÂżdego_A.E. </title> <link rel="stylesheet" href=" [nazwa_arkusza_stylow.css] " type="text/css"> </head> <body> <script type="text/javascript"SRC = "kalk.js"> document.write("Nie moÂżna otworzyĂŚ pliku ze skryptem.") </SCRIPT> <style type="text/css"> table.kalk { border: 6px solid #AF0000; background-color: #FAAF00; } input.kalk { width: 100%; margin: 10px; } </style> <fieldset> <legend>CKR 2PSI by Adam's Company Ltd.</legend> <table class="kalk" cellpadding=14> <tr><td colspan=3><input class="kalk" id="okno" style="background-color:black;" "type="text"></td><td><input class="kalk" type="button" value=ON onclick="wlacz(this.value);"></td></tr> <tr> <td><input class="kalk" type="button" value=1 onclick="czytaj(this.value);"></td> <td><input class="kalk" type="button" value=2 onclick="czytaj(this.value);"></td> <td><input class="kalk" type="button" value=3 onclick="czytaj(this.value);"></td> <td><input class="kalk" type="button" value='/' onclick="czytaj(this.value);"></td> </tr> <tr> <td><input class="kalk" type="button" value=4 onclick="czytaj(this.value);"></td> <td><input class="kalk" type="button" value=5 onclick="czytaj(this.value);"></td> <td><input class="kalk" type="button" value=6 onclick="czytaj(this.value);"></td> <td><input class="kalk" type="button" value='*' onclick="czytaj(this.value);"></td> </tr> <tr> <td><input class="kalk" type="button" value=7 onclick="czytaj(this.value);"></td> <td><input class="kalk" type="button" value=8 onclick="czytaj(this.value);"></td> <td><input class="kalk" type="button" value=9 onclick="czytaj(this.value);"></td> <td><input class="kalk" type="button" value='-' onclick="czytaj(this.value);"></td> </tr> <tr> <td><input class="kalk" type="button" value=0 onclick="czytaj(this.value);"></td> <td><input class="kalk" type="button" value='.' onclick="czytaj(this.value);"></td> <td><input class="kalk" type="button" value='C' onclick="czytaj(this.value);"></td> <td><input class="kalk" type="button" value='+' onclick="czytaj(this.value);"></td> </tr> <tr><td colspan=3><input class="kalk" type="button" value='=' onclick="oblicz(document.getElementById('okno').value);"></td></tr> </table> </body> </html> plik o nazwie kalk.js var x=1; document.getElementById('okno').style.backgroundColor="black"; document.getElementById('okno').value = ''; function wlacz(przycisk){++x; x%=2; if(x==0){document.getElementById('okno').style.backgroundColor="yellow"; document.getElementById('button').value="ON";} else{document.getElementById('okno').style.backgroundColor="black"; document.getElementById('button').value="OFF";}; } function czytaj(przycisk) { if (przycisk == 'C') { document.getElementById('okno').value = ''; } else { document.getElementById('okno').value += przycisk; } } function oblicz(wartosc) { var wynik = eval(wartosc); document.getElementById('okno').value = wynik; } |