Darmowe Forum

Turbo Pascal => Podstawy Turbo Pascal => W±tek zaczêty przez: admin Listopad 15, 2010, 07:46:44



Tytu³: Pêtla Repeat ...until
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Listopad 15, 2010, 07:46:44
Podstawow± cech± pêtli repeat ..until jest to, ¿e przynajmniej raz musi zostaæ wykonania. W porównaniu z pêtl± for... nale¿y zadeklarowaæ warunek wyj¶cia z pêtli. 
Przyk³ad deklaracji pêtli repeat ... until..... Wyra¿enie stoj±ce za s³owem until decyduje o wyj¶ciu z pêtli. Je¿eli wyra¿enie to jest spe³nione program opuszcza pêtlê.



program rurka;
uses crt,dos;
var x,y,a,c:integer;
begin
x:=0; clrscr;
repeat
x:=x+1; writeln(x);
until x>=10;
readkey;
end.

Program powinien wy¶wietliæ liczby od 1 do 10;


Tytu³: Odp: Pêtla Repeat ...until
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Listopad 15, 2010, 12:35:32
Zadanie 1. Napisz program który prosi o podanie nr PIN je¿eli trzykrotnie podany numer jest niepoprawny, program zawiesi siê.

program rurka;
uses crt,dos;
var x,y,a,c,d:integer;
begin
x:=0; y:=1234; clrscr;
repeat
clrscr; gotoxy(30,10);write('Podaj PIN: ');readln(a);
x:=x+1;
if x=3 then repeat
c:=random(50);d:=random(20);clrscr;gotoxy(c,d);write('ERROR');delay(20);
until keypressed;
until a=y;
readkey;
end.


Tytu³: Odp: Pêtla Repeat ...until
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Listopad 15, 2010, 14:38:47
Zadanie 1 a.Podobne jak wy¿ej ale po b³êdnym podaniu has³a wy¶wietla na ca³ym ekranie napis ERROR

program a1;
uses crt,dos;
var x,y,z:integer;
begin
x:=0; clrscr;
repeat
if x=3 then
repeat z:=random(15); textcolor(z);write('ERROR!!!');delay(5);
until keypressed;
clrscr;
gotoxy(30,10);write('Podaj haslo:');readln(y);
x:=x+1;
until y=1234;
end.


Tytu³: Odp: Pêtla Repeat ...until
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Listopad 15, 2010, 14:55:01
Zadanie 3. Ba³aganiarska odbijanka z imion.

program a1;
uses crt,dos;
var x,y,z,s,x1:integer;
begin
x:=30;y:=10;z:=1; clrscr;  s:=1; x1:=55;
repeat
x:=x+z; x1:=x1+s;
if(x>70) or (x<2) then z:=-z;

if(x1>70) or (x1<2) then s:=-s;
gotoxy(x,y);write('Adam');
gotoxy(70-x,y+2);write('Ewa');
gotoxy(x1,y+1);write('Marta');
gotoxy(70-x1,y+3);write('Kaska');

delay(30);clrscr;
until keypressed;
end.


Tytu³: Odp: Pêtla Repeat ...until
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Listopad 22, 2010, 08:36:43
Zadanie 4. Napisaæ program który prosi o podanie has³a. Po trzykrotnym b³êdnym wprowadzeniu has³a, ekran zaczyna migotaæ zmieniaj±c kolor do chwili wci¶niêcia dowolnego klawisza.

   program a1;
   uses crt,dos;
   var x:string;
   y:byte;
   begin
   y:=0;
   repeat
   if y=3 then begin y:=0;
      repeat textbackground(y);y:=y+1;clrscr; until keypressed;
     textbackground(green); y:=0;
      end;
   clrscr;
   gotoxy(10,10);write('Podaj haslo: ');readln(x);
   y:=y+1;
 until x='adam';
   end.


Tytu³: Odp: Pêtla Repeat ...until
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Listopad 22, 2010, 08:58:34
Losowanie. W jêzyku T.P. istnieje mo¿liwo¶æ wylosowania liczby. Taka procedura wymaga wywo³ania instrukcji losowania liczby pseudolosowej. Polecenie x:= random(5); oznacza,¿e do zmiennej x zostanie przypisana wylosowana warto¶æ z przedzia³u 0..5. Aby mo¿liwe by³o przeprowadzenie losowania wcze¶niej nale¿y zainicjowaæ funkcjê losow± poleceniem randomize;

Przyk³ad
program zzz;
uses crt,dos;
var x:integer;
begin
randomize;
x:=random(5);
write(x);
readkey;
end.


Tytu³: Odp: Pêtla Repeat ...until
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Listopad 22, 2010, 09:00:16
Zadanie 5. Proszê napisaæ program który losuje liczbê z przedzia³u 1..10. Nastêpnie prosi o jej odgadniêcie. U¿ytkownik ma mo¿liwo¶æ wykonania trzech prób odgadniêcia wylosowanej liczby.

program a1;
   uses crt,dos;
   var
   x,y,z:byte;
   begin
   clrscr;
   randomize;
   x:=1+random(9); y:=0;
   repeat

    if y=3 then
    repeat z:=random(60);y:=random(20);
    gotoxy(z,y);write('WYLOSOWANO LICZBE: ',x);
     delay(10);clrscr;until keypressed;

    gotoxy(20,10);write('Podaj jaka liczbe wylosowano: ');
    gotoxy(50,10); write('   ');gotoxy(50,10); readln(z);
    y:=y+1;

   until z=x;

   end.


Tytu³: Odp: Pêtla Repeat ...until
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Listopad 22, 2010, 09:56:02
Zadanie 6. Proszê napisaæ program, który na ekranie wy¶wietli 100 gwiazdek w losowo wybranym miejscu i kolorze.

program rebacz;
uses crt,dos;
var x,y,z,a: integer;
begin
z:=0; clrscr;
randomize;
repeat
x:=1+random(75);y:=1+random(25); a:=1+random(14);
gotoxy(x,y); textcolor(a);write('*');z:=z+1; delay(10);

until z>1000;
readkey;
end.


Tytu³: Odp: Pêtla Repeat ...until
Wiadomo¶æ wys³ana przez: admin Listopad 22, 2010, 10:27:37
Zadanie 6a

program rebacz;
uses crt,dos;
var x,y,z,a: integer;
begin
z:=0; textbackground(black);  clrscr;
randomize;
repeat
x:=1+random(75);y:=1+random(25); a:=1+random(14);
if(x>3*y) then begin
gotoxy(x,y); textcolor(a);write('*');z:=z+1; delay(10);
end;
until z>1000;
readkey;
end.


Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

proskills gang-nd polski-serwer-rpg spw shaggydogss